مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
دانشگاه جامع امام حسینعلیه السلام

 


چاپ خبر News-Print Print

چک لیست امنیت اطلاعات شخصی


امروزه تصور حتی بخشی از زندگی بدون اتصال به اینترنت بسیار سخت است. کار، ارتباطات، سرگرمی ها، اقتصاد، لوازم خانگی، اتومبیل ها و … همگی می توانند یک بخش آنلاین داشته باشند.


چک لیست امنیت اطلاعات شخصی

امروزه تصور حتی بخشی از زندگی بدون اتصال به اینترنت بسیار سخت است. کار، ارتباطات، سرگرمی ها، اقتصاد، لوازم خانگی، اتومبیل ها و … همگی می توانند یک بخش آنلاین داشته باشند.
درک دنیای آنلاین کار دشواری است. زیرا ما قادر به لمس کامل آن نیستیم. فقط از طریق صفحه نمایش ، هدفون یا میکروفون می توانیم آن را تجربه کنیم. اما با این حال عواقب و خطرات مربوط به آن می تواند مانند بریدن دست یا سرقت مسلحانه واقعی و خطرناک به نظر برسد.
اما آیا واقعا اینطور است؟ بله!
با این وجود این موضوع کاملا به شما و “مدل تهدید” شما بستگی دارد ، که فقط یک کلمه فانتزی (و احتمالاً ترسناک) برای جمع بندی پاسخ این شش سوال است:
1.    دارایی های من چیست؟
2.    دشمنان من چه کسانی هستند؟
3.    دشمن من چه کاری می تواند بکند؟
4.    چقدر احتمال دارد که مجبور به محافظت از دارایی هایم شوم؟
5.    در صورت شکست چه عواقبی در انتظارم است؟
6.    برای دفاع از خودم در برابر دشمنانم چه کاری می توانم انجام دهم؟
بخش بزرگی از زندگی ما امروزه آنلاین است و همه ما دارایی های ارزشمندی در وب داریم: هویت آنلاین، اطلاعات قابل شناسایی شخصی (نام، تاریخ تولد، آدرس خانه، شماره تلفن، حساب های ایمیل)، رسانه های اجتماعی، شماره کارت اعتباری، تصاویر، داده های کاری. در واقع همه ما اطلاعاتی داریم که مسئولیت محافظت از آن ها بر عهده ما است به خصوص در مورد کودکان. از آنجایی که تا کنون موارد زیادی از نقض داده وجود داشته است بنابراین همه ما به نوعی دشمن داریم. تمام داده هایی که نقض شده اند با قیمت ارزان در دارک وب به فروش می رسند و می توانند از طرق مختلف علیه ما استفاده شوند. بسته به اینکه چه کسی هستیم و چه کاری انجام می دهیم ، ممکن است هدف جالبی نیز باشیم.
به طور کلی عواقب یک حمله می تواند بسیار مضر باشد. دزدی هویت، باج‌گیری، سرقت اطلاعات و یا خسارت مالی و حتی آسیب فیزیکی.
اکنون ، همه ما می توانیم آماده شویم و از خود محافظت کنیم ، و این همان چیزی است که باعث نامگذاری ماه اکتبر به ماه ملی آگاهی از امنیت سایبری شده است. یک تلاش سالانه با هدف کمک به شما در حفظ امنیت آنلاین.

فراموش نکنید که امنیت سایبری به عهده همه است. همه ما باید مالک آن باشیم. ایمنش کنیم، از آن محافظت کنید و بنابراین بتوانیم در اینترنت ایمن بمانیم.


فایل‌های ضمیمه:
تاریخ انتشار خبر: 1403/03/30 - ساعت : ٠٩:١٠ / شماره خبر: ٥١٨٧/همراهان این خبر:13

خروج





تمام حقوق مادی و معنوی این وبگاه متعلق به دانشگاه جامع امام حسین(علیه السلام) می باشد.